Новости проекта
Перенос и удаление уроков
Внесение изменений в личные данные
Голосование
Как Вам новый сайт?
Всего 75 человек

Положение о СППС

Дата: 19 сентября 2016 в 13:50, Обновлено 15 сентября 2017 в 14:40

Палажэнне

аб сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай службе

дзяржаўнай ўстановы адукацыі «Пухавіцкая сярэдняя школа»

ГЛАВА 1

АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ

1. Дадзенае Палажэнне рэгулюе парадак стварэння і функцыянавання сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай службы дзяржаўнай ўстановы адукацыі «Пухавіцкая сярэдняя школа» (далей - СППС ўстановы адукацыі). 

  1. У сваёй дзейнасці СППС ўстановы адукацыі кіруецца міжнароднымі актамі ў галіне абароны правоў дзяцей, Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі, іншымі актамі заканадаўства Рэспублікі Беларусь, Пастановай міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь № 116 ад  25.07.2011 «Аб зацвярджэнні  Палажэння  аб сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай службы ўстановы адукацыі (іншай арганізацыі, індывідуальнага прадпрымальніка, якім у адпаведнасці з заканадаўствам прадастаўлена права ажыццяўляць адукацыйную дзейнасць, пры рэалізацыі імі адукацыйнай праграмы дашкольнай адукацыі, адукацыйнай праграмы дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, адукацыйнай праграмы спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі, образователь най праграмы спецыяльнай адукацыі на ўзроўні дашкольнай адукацыі для асоб з інтэлектуальнай недастатковасцю)  гэтым Палажэннем  і яго устаноўчымі дакументамі. 

3. Агульнае кіраўніцтва дзейнасцю СППС ўстановы адукацыі ажыццяўляе кіраўнік установы адукацыі альбо намеснік кіраўніка па выхаваўчай або вучэбна-выхаваўчай рабоце.

ГЛАВА 2

МЭТА, АСНОЎНЫЯ ЗАДАЧЫ І ПРЫНЦЫПЫ ДЗЕЙНАСЦІ, ФУНКЦЫІ СППС

4. Мэтай дзейнасці СППС ўстановы адукацыі з'яўляецца сацыяльная адаптацыя навучэнцаў i аптымізацыя адукацыйнага працэсу. 

5. Асноўныя задачы СППС ўстановы адукацыі:

забеспячэнне сацыяльна-педагагічнай падтрымкі навучэнцаў; 

аказанне псіхалагічнай дапамогі навучэнцам. 

6. Прынцыпы дзейнасці СППС ўстановы адукацыі:

   законнасць; 

павага і захаванне правоў, законных інтарэсаў і свабод удзельнікаў адукацыйнага працэсу; 

добраахвотнасць атрымання сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай дапамогі; 

даступнасць атрымання сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай дапамогі; 

канфідэнцыяльнасць; 

навуковая абгрунтаванасць; 

прафесіяналізм.

7. СППС ўстановы адукацыі ў межах сваёй кампетэнцыі выконвае наступныя функцыі:

садзейнічанне ў забеспячэнні абароны правоў і законных інтарэсаў навучэнцаў; 

вывучэнне ўмоў жыцця і выхавання якія навучаюцца ў сям'і; 

выяўленне і ўлік навучэнцаў, якія маюць патрэбу ў сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай дапамогі; 

інфармаванне адміністрацыі ўстановы адукацыі (іншай арганізацыі, індывідуальнага прадпрымальніка), зацікаўленых органаў аб парушэнні правоў і законных інтарэсаў навучэнцаў і асобах, яго дапусцілі; 

ажыццяўленне прафілактычнай работы па папярэджанні сацыяльнага сіроцтва, сямейнага недабрабыту, гандлю людзьмі і гвалту ў дачыненні да навучэнцаў; 

удзел у фарміраванні ў навучэнцаў навыкаў здаровага ладу жыцця, бяспечнага і адказных паводзін; 

вывучэнне індывідуальна-псіхалагічных асаблівасцяў навучэнцаў, іншых удзельнікаў адукацыйнага працэсу, асаблівасцяў развіцця калектываў навучэнцаў і педагагічных работнікаў; 

арганізацыя асобасна-арыентаванай сацыяльна-педагагічнай, псіхалагічнай і прававой дапамогі навучэнцам, якія маюць праблемы ў зносінах, навучанні, развіцці, сацыялізацыі; 

удзел у распрацоўцы і рэалізацыі індывідуальных планаў абароны правоў і законных інтарэсаў дзяцей, якія знаходзяцца ў сацыяльна небяспечным становішчы; 

удзел у распрацоўцы і рэалізацыі планаў абароны правоў і законных інтарэсаў дзяцей, прызнаных маючымі патрэбу ў дзяржаўнай абароне; 

удзел у падрыхтоўцы навучэнцаў да самастойнай і сямейнага жыцця, выкананню сацыяльных роляў грамадзяніна, сем'яніна; 

павышэнне псіхалагічнай і прававой культуры ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу; 

аказанне сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай дапамогі навучэнцам ва ўмовах інтэграванага навучання і выхавання; 

удзел у аналізе адукацыйнай дзейнасці, што ажыццяўляецца ўстановай адукацыi; 

удзел у арганізацыі сацыяльна значнай дзейнасці навучэнцаў, садзейнічанне ў развіцці дзіцячых і моладзевых ініцыятыў, іх творчага патэнцыялу і самадзейнасці; 

вывучэнне і абагульненне вопыту работы па аказанні сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай дапамогі; 

распрацоўка інфармацыйна-аналітычных матэрыялаў па пытаннях развіцця, выхавання, навучання і сацыялізацыі навучэнцаў, абароны і аховы дзяцінства.

ГЛАВА 3

АРГАНІЗАЦЫЯ РАБОТЫ СППС УСТАНОВЫ АДУКАЦЫІ

8. Спецыялістамі СППС ўстановы адукацыі з'яўляюцца педагог сацыяльны і педагог-псіхолаг.

Канкрэтныя назвы і колькасць спецыялістаў СППС ўстановы адукацыі вызначаюцца кіраўніком установы адукацыі ў межах агульнай штатнай колькасці, вызначанай ва ўстаноўленым парадку на аснове тыпавых штатаў і нарматываў колькасці работнікаў або ўзгодненай з вышэйстаячай арганізацыяй і фінансавым органам штатнай колькасці адпаведнай установы адукацыі. 

9. Дзейнасць СППС ўстановы адукацыі ажыццяўляецца на аснове плана работы СППС ўстановы адукацыі. План работы СППС ўстановы адукацыі з'яўляецца раздзелам плана выхаваўчай работы ўстановы адукацыі.

10. Мерапрыемствы па выхаванню і абароне правоў і законных інтарэсаў дзяцей, якія знаходзяцца ў сацыяльна небяспечным становішчы, рэалізуюцца СППС ўстановы адукацыі ў адпаведнасці з планам выхаваўчай работы і абароны правоў і законных інтарэсаў дзяцей, якія знаходзяцца ў сацыяльна небяспечным становішчы, і індывідуальнымі планамі абароны правоў і законных інтарэсаў дзяцей, якія знаходзяцца ў сацыяльна небяспечным становішчы. 

План выхаваўчай работы і абароны правоў і законных інтарэсаў дзяцей, якія знаходзяцца ў сацыяльна небяспечным становішчы, распрацоўваецца ва ўстаноўленым парадку установай адукацыі, якія рэалізуюць праграму выхавання і абароны правоў і законных інтарэсаў дзяцей, якія знаходзяцца ў сацыяльна небяспечным становішчы, і сцвярджаецца яго кіраўніком. 

Індывідуальныя планы абароны правоў і законных інтарэсаў дзяцей, якія знаходзяцца ў сацыяльна небяспечным становішчы, распрацоўваюцца і зацвярджаюцца ў адпаведнасці з заканадаўствам Рэспублікі Беларусь аб прафілактыцы безнагляднасці і правапарушэнняў непаўналетніх. 

11. Аб'ём, формы, працягласць сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай дапамогі вызначаюцца спецыялістамі СППС ўстановы адукацыі з улікам узросту навучэнцаў, характару праблем, аналізу і перспектыў іх рашэнні. 

12. Сацыяльна-педагагічная і псіхалагічная дапамога можа аказвацца індывідуальна або ў складзе групы. 

13. СППС ўстановы адукацыі аказвае сацыяльна-педагагічную дапамогу непаўналетнім навучэнцам са згоды і ва ўзаемадзеянні з бацькамі або іншымі законнымі прадстаўнікамі навучэнцаў, з улікам меркавання самога непаўналетняга.

14. Аказанне псіхалагічнай дапамогі ўдзельнікам адукацыйнага працэсу ажыццяўляецца ў парадку, устаноўленым Законам Рэспублікі Беларусь ад 1 лiпеня 2010 года "Аб аказанні псіхалагічнай дапамогі" (Нацыянальны рэестр прававых актаў Рэспублікі Беларусь, 2010 г., N 170, 2/1708) і іншымі актамі заканадаўства рэспублікі Беларусь. 

15. Графік работы спецыялістаў СППС ўстановы адукацыі вызначаецца з улікам асаблівасцяў ўстановы адукацыі і зацвярджаецца кіраўніком установы адукацыі. 

16. Дакументацыя СППС ўстановы адукацыі ўключае:

план работы СППС ўстановы адукацыі на год (раздзел плана выхаваўчай работы ўстановы адукацыі); 

планы работы спецыялістаў СППС ўстановы адукацыі на чвэрць (семестр, паўгоддзе); 

аналітычную справаздачу аб рабоце СППС ўстановы адукацыі за год; графікі працы спецыялістаў СППС ўстановы адукацыі; 

сацыяльна-педагагічную характарыстыку ўстановы адукацыі (іншай арганізацыі, індывідуальнага прадпрымальніка); 

матэрыялы па арганізацыі і аказанні дапамогі навучэнцам (індывідуальныя планы абароны правоў і законных інтарэсаў дзяцей, якія знаходзяцца ў сацыяльна небяспечным становішчы, і планы абароны правоў і законных інтарэсаў дзяцей, прызнаных маючымі патрэбу ў дзяржаўнай абароне, індывідуальныя псіхадыягнастычнага матэрыялы, акты абследавання ўмоў жыцця і выхавання навучэнцаў, іншыя неабходныя матэрыялы); 

справаздачы і аналітычныя матэрыялы аб рэалізацыі мерапрыемстваў па аказанні сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай дапамогі навучэнцам, індывідуальных планаў абароны правоў і законных інтарэсаў дзяцей, якія знаходзяцца ў сацыяльна небяспечным становішчы, і планаў абароны правоў і законных інтарэсаў дзяцей, прызнаных маючымі патрэбу ў дзяржаўнай абароне; 

журнал уліку кансультацый удзельнікаў адукацыйнага працэсу. 

17. СППС ўстановы адукацыі працуе ў цесным кантакце з СППС іншых устаноў адукацыі па прынцыпе інтэграцыі работы па аказанні сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай дапамогі. 

18. Дзейнасць СППС ўстановы адукацыі па выяўленню і ўліку дзяцей, якія знаходзяцца ў сацыяльна небяспечным становішчы, іх сацыяльна-педагагічнай рэабілітацыі і аказанні ім псіхалагічнай дапамогі каардынуецца дзяржаўнай установай адукацыі «Пухавіцкі раённы сацыяльна-педагагічны цэнтр».

ГЛАВА 4

ПРАВЫ І АБАВЯЗКІ СППС УСТАНОВЫ АДУКАЦЫІ

19. СППС ўстановы адукацыі ў межах сваёй кампетэнцыі мае права:

вызначаць задачы і прыярытэтныя напрамкі дзейнасці, выбіраць педагагічна абгрунтаваныя і мэтазгодныя формы і метады работы з улікам канкрэтных умоў, патэнцыялу ўстановы адукацыі, асаблівасцяў кантынгенту ўдзельнікаў адукацыйнага працэсу і іх патрэбаў; 

накіроўваць ва ўстаноўленым парадку запыты ў арганізацыі для атрымання неабходнай інфармацыі ў мэтах абароны правоў і законных інтарэсаў навучэнцаў і аказання ім комплекснай сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай дапамогі; 

наведваць заняткі, культурна-масавыя і аздараўленчыя мерапрыемствы, сям'ю навучэнца з мэтай папярэджання і вырашэння іх сацыяльна-педагагічных і псіхалагічных праблем; 

ўносіць на разгляд кіраўніка ўстановы адукацыі, ва ўстаноўленым парадку ў камітэты і аддзел адукацыі, спорту і турызму Пухавіцкага райвыканкама, органы аховы здароўя, мясцовыя выканаўчыя і распарадчыя органы, органы ўнутраных спраў і іншых зацікаўленых прапановы і рэкамендацыі, накіраваныя на ўдасканаленне адукацыйнага працэсу, абароны і аховы дзяцінства; 

звяртацца ва ўстаноўленым парадку ў адпаведныя арганізацыі з хадайніцтвам аб аказанні неабходнай дапамогі навучэнцам. 

20. Спецыялісты СППС ўстановы адукацыі абавязаны:

разглядаць пытанні і прымаць рашэнні ў межах сваёй кампетэнцыі і службовай інструкцыі; 

удасканальваць прафесійнае майстэрства, павышаць кваліфікацыю ва ўстаноўленым парадку; 

весці адпаведную дакументацыю па напрамках прафесійнай дзейнасці.

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.