План работы
метадычнага аб'яднання
настаўнікаў гуманітарнага цыкла навук
дзяржаўнай установы адукацыі
«Пухавіцкая сярэдняя школа»
на 2020/2021 навучальны год
Кіраўнік метадычнага аб'яднання: Дзятлёнак С.І.
Тэма
работы метадычнага аб'яднання
ў 2020/2021 навучальным годзе:
«Удасканаленне прафесійнай кампетэнтнасці
настаўнікаў па пытаннях арганізацыі
вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў »
Мэта: павышэнне ўзроўню прафесійнай кампетэнтнасці педагогаў, удасканаленне майстэрства і творчасці педагогаў
Задачы:
- Актуалізацыя і паглыбленне ведаў настаўнікаў пра сучасныя падыходы і спосабы арганізацыі самастойнай і калектыўнай вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў, удасканаленне методыкі выкладання вучэбных прадметаў, авалоданне здароўезберагальнымі адукацыйнымі тэхналогіямі.
- Уключэнне настаўнікаў у дзейнасць па засваенні эфектыўных спосабаў арганізацыі, актывізацыі, кіравання і кантролю вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў па вучэбных прадметах на вучэбных занятках і пры выкананні дамашняй работы.
- Засваенне настаўнікамі спосабаў арганізацыі навучання вучняў з шырокім выкарыстаннем сучасных сродкаў камунікацыі, анлайн-узаемадзеяння, дыстанцыйнага навучання і адукацыйных Інтэрнет-рэсурсаў.
- Удасканаленне адукацыйнага працэсу па вучэбных прадметах з улікам рэкамендацый па выніках вывучэння якасці агульнай сярэдняй адукацыі, праведзенага Нацыянальным інстытутам адукацыі.
- Метадычнае суправаджэнне росту прафесійнай кампетэнтнасці настаўнікаў і іх паспяховай атэстацыі.
- Інфармаванне педагагічных работнікаў аб нарматыўным прававым, навукова-метадычным забеспячэнні адукацыйнага працэсу па вучэбных прадметах, навінках педагагічнай літаратуры.
№ п/п |
Мерапрыемствы |
Тэрмін |
Адказныя |
1 |
Арганізацыя адукацыйнага працэсу пры вывучэнні вучэбных прадметаў гуманітарнага цыкла навук і правядзенні факультатыўных заняткаў ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі ў 2020/2021 навучальным годзе.
|
31 жніўня |
С.І.Дзятлёнак |
2 |
Пасяджэнне №1 метадычнага аб'яднання настаўнікаў гуманітарнага цыкла навук Тэма: Шляхі развіцця творчых здольнасцей вучняў і іх настаўнікаў у кантэксце вывучэння прадметаў гуманітарнага цыкла навук. Практычны блок:
Пытанні для абмеркавання:
|
1 чвэрць 7 кастрыч-ніка
|
С.І.Дзятлёнак Г.Р.Міляшке-віч С.Р.Бачарова Н.А.Цітова |
3 |
Пасяджэнне №2 метадычнага аб'яднання настаўнікаў гуманітарнага цыкла навук Тэма: Дамашняе заданне як форма самастойнай вучэбнай дзейнасці вучняў па вучэбных прадметах гуманітарнага цыкла навук. Практычны блок:
Пытанні для абмеркавання: 1. Рэалізацыя прынцыпу дыферэнцыяцыі пры арганізацыі самастойнай вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў. |
2 чвэрць 16 снежня |
С.І.Дзятлёнак А.П.Карповіч Н.А.Цітова |
4 5 |
Пасяджэнне №3 метадычнага аб'яднання настаўнікаў гуманітарнага цыкла навук Тэма: Фарміраванне прадметных, асобасных і метапрадметныя кампетэнцый вучняў у працэсе вучэбна-пазнавальнай дзейнасці на ўроках гуманітарнага цыкла навук Практычны блок:
7 класе на тэму «Выдатныя мясціны Лондана. Артыкль з назвамі выдатных мясцін» Пытанні для абмеркавання: 1.Камунікатыўная кампетэнтнасць педагогаў як умова прадуктыўнага ўзаемадзеяння з навучэнцамі з улікам узроставых і індывідуальных асаблівасцей. 2.Актывізацыя вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў на ўроку беларускай мовы і літаратуры праз выкарыстанне розных формаў і метадаў арганізацыі адукацыйнага працэсу.
Пасяджэнне №4 метадычнага аб'яднання настаўнікаў гуманітарнага цыкла навук Тэма: Стварэнне інфармацыйнага адукацыйнага асяроддзя як асновы для арганізацыі самастойнай вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў па вучэбных прадметах гуманітарнага цыкла навук.
Практычны блок:
3 «А» класе на тэму «Заняткі вясною»
9 «А» класе на тэму «Планаванне вольнага часу»
Пытанні для абмеркавання:
|
3 чвэрць студзеня сакавіка студзень 4 чвэрць 14 красавіка мая мая
|
С.І.Дзятлёнак Н.А.Цітова С.В.Лукутова Ю.М.Лапко Г.Р.Міляшке-віч С.І.Дзятлёнак С.І.Дзятлёнак Ю.М.Лапко С.І.Дзятлёнак С.Р.Бачарова С.В.Лукутова С.І.Дзятлёнак С.Р.Бачарова |
Асноўнымі задачамі метадычнай работы ў 2020/2021 навучальным годзе з'яўляюцца:
актуалізацыя і паглыбленне ведаў настаўнікаў пра сучасныя падыходы і спосабы арганізацыі самастойнай і калектыўнай вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў, удасканаленне методыкі выкладання вучэбных прадметаў, авалоданне здароўезберагальнымі адукацыйнымі тэхналогіямі;
уключэнне настаўнікаў у дзейнасць па засваенні эфектыўных спосабаў арганізацыі, актывізацыі, кіравання і кантролю вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў па вучэбных прадметах на вучэбных занятках і пры выкананні дамашняй работы;
засваенне настаўнікамі спосабаў арганізацыі навучання вучняў з шырокім выкарыстаннем сучасных сродкаў камунікацыі, анлайн-узаемадзеяння, дыстанцыйнага навучання і адукацыйных Інтэрнет-рэсурсаў;
удасканаленне адукацыйнага працэсу па вучэбных прадметах з улікам рэкамендацый па выніках вывучэння якасці агульнай сярэдняй адукацыі, праведзенага Нацыянальным інстытутам адукацыі;
метадычнае суправаджэнне росту прафесійнай кампетэнтнасці настаўнікаў і іх паспяховай атэстацыі;
інфармаванне педагагічных работнікаў аб нарматыўным прававым, навукова-метадычным забеспячэнні адукацыйнага працэсу па вучэбных прадметах, навінках педагагічнай літаратуры.
На пасяджэннях метадычных фарміраванняў настаўнікаў беларускай мовы і літаратуры (метадычнае аб’яднанне, школа маладога настаўніка, школа ўдасканалення педагагічнага майстэрства, творчыя групы і інш.) рэкамендуецца разгледзець актуальныя пытанні тэорыі і методыкі выкладання прадметаў з улікам эфектыўнага вопыту педагогаў рэгіёна:
сучасныя падыходы да арганізацыі вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў па вучэбных прадметах “Беларуская мова” і “Беларуская літаратура”;
рэалізацыя ўнутрыпрадметных і міжпрадметных сувязей як умова актывізацыі вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў на вучэбных занятках па беларускай мове і літаратуры;
вучэбна-пазнавальная дзейнасць вучняў і фарміраванне іх метапрадметных, прадметных і асобасных кампетэнцый у аспекце вывучэння вучэбных прадметаў “Беларуская мова” і “Беларуская літаратура”;
кантрольна-ацэначная дзейнасць настаўніка беларускай мовы і літаратуры як сродак стымулявання вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў;
шляхі развіцця творчых здольнасцей вучняў і іх настаўнікаў у кантэксце вывучэння беларускай мовы і літаратуры;
Інфармацыйна-камунікацыйныя тэхналогіі і арганізацыя вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў на вучэбных занятках па беларускай мове і літаратуры;
асаблівасці работы з высокаматываванымі вучнямі пры вывучэнні беларускай мовы і літаратуры.
В течение учебного года на заседаниях методических формирований учителей русского языка и литературы (методическое объединение, школа молодого учителя, школа совершенствования педагогического мастерства, творческие группы и др.) рекомендуется рассмотреть актуальные вопросы теории и методики обучения русскому языку и литературе с учетом имеющегося эффективного педагогического опыта учителей региона:
реализация коммуникативно-деятельностного подхода к обучению русскому языку и литературе как условие активной самостоятельной работы учащихся по приобретению новых знаний в процессе учебно-познавательной деятельности;
формирование предметных, личностных и метапредметных компетенций учащихся в процессе учебно-познавательной деятельности на уроках русского языка и литературы;
развитие мотивации учащихся к учебно-познавательной деятельности как необходимое условие повышения эффективности образовательного процесса по русскому языку и литературе;
исследовательские приемы на уроках русского языка и литературы как средство развития самостоятельной учебно-познавательной деятельности учащихся и успешной самореализации;
коммуникативная компетентность педагогов как условие продуктивного взаимодействия с учащимися с учетом возрастных и индивидуальных особенностей;
эффективные методы контроля и оценки результатов учебной деятельности учащихся на уроках русского языка и литературы;
организация работы с художественным текстом на уроках русского языка и литературы как средство развития универсальных учебных умений или компетенций учащихся;
активизация учебно-познавательной деятельности учащихся на уроках русского языка и литературы через использование различных форм и методов организации образовательного процесса;
домашнее задание как форма самостоятельной учебной деятельности учащихся по русскому языку и литературе;
методические особенности применения информационно-коммуникационных технологий при организации самостоятельной учебно-познавательной деятельности учащихся по русскому языку и литературе.
фарміраванне прадметных, метапрадметных і асобасных кампетэнцый у працэсе вучэбна-пазнавальнай дзейнасці навучэнцаў на вучэбных занятках па замежнай мове;
выкарыстанне тэхналогій навучання міжкультурным іншамоўным зносінам вучняў на III ступені агульнай сярэдняй адукацыі;
стварэнне інфармацыйнага адукацыйнага асяроддзя як асновы для арганізацыі самастойнай вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў па вучэбным прадмеце «Замежная мова»;
укараненне ў адукацыйны працэс інфармацыйна-камунікацыйных тэхналогій з мэтай павышэння матывацыі іншамоўнай маўленчай дзейнасці навучэнцаў;
стварэнне ўмоў для творчай самарэалізацыі навучэнцаў пры авалоданні замежнай мовай, фарміраванне гатоўнасці прымяняць атрыманыя веды ў паўсядзённым жыцці;
кантрольна-ацэначная дзейнасць настаўніка як сродак стымулявання вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў на ўроку замежнай мовы;
арганізацыя вучэбнай дзейнасці вучняў пры падрыхтоўцы да выпускных экзаменаў і цэнтралізаванага тэсціравання.
фарміраванне метапрадметных, прадметных і асобасных кампетэнцый вучняў праз выкарыстанне разнастайных метадаў іх самастойнай вучэбна-пазнавальнай дзейнасці на вучэбных занятках па сусветнай гісторыі і гісторыі Беларусі;
удасканаленне прафесійнай кампетэнтнасці настаўнікаў гісторыі праз асваення сучасных метадаў і прыёмаў актывізацыі вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў;
развіццё пазнавальных інтарэсаў, фарміраванне матывацыі да вывучэння прадметаў, самастойнасці вучняў у працэсе вучэбна-пазнавальнай дзейнасці па гісторыі;
фарміраванне эмацыянальна-каштоўнасных адносін да гісторыі і культуры сваёй краіны, каштоўнасных арыенціраў і прыярытэтаў у працэсе засваення вучнямі зместу вучэбных прадметаў «Сусветная гісторыя», «Гісторыя Беларусі»;
медыяадукацыя як умова фарміравання ключавых кампетэнцый, дасягненні метапрадметных, прадметных і асобасных вынікаў навучання вучняў;
выкарыстанне інфармацыйна-адукацыйнага асяроддзя школы і грамадства ў працэсе навучання гісторыі з мэтай удасканалення самастойнай вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў;
удасканаленне кантрольна-ацэначнага і рэфлексіўнага кампанентаў у арганізацыі вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў па гісторыі;
рэалізацыя прынцыпу дыферэнцыяцыі пры арганізацыі самастойнай вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў;
рэалізацыя міжпрадметных сувязей як фактар актывізацыі вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў на ўроках гісторыі.
фарміраванне метапрадметных, прадметных і асобасных кампетэнцый вучняў з дапамогай разнастайных метадаў самастойнай вучэбна-пазнавальнай дзейнасці на вучэбных занятках;
сучасныя метады актывізацыі вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў на ўроках грамадазнаўства;
развіццё пазнавальных інтарэсаў, самастойнасці вучняў падчас вучэбна-пазнавальнай дзейнасці па грамадазнаўстве;
фарміраванне каштоўнасных арыенціраў і прыярытэтаў вучняў падчас асваення імі змястоўна-дзейнаснага кампанента вучэбнага прадмета «Грамадазнаўства»;
медыяадукацыя як умова дасягнення метапрадметных і прадметных вынікаў навучання вучняў;
развіваючае інфармацыйна-адукацыйнае асяроддзе школы і грамадства як аснова для арганізацыі самастойнай вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў па грамадазнаўстве;
удасканаленне кантрольна-ацэначнага і рэфлексіўнага кампанентаў у арганізацыі вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў;
рэалізацыя прынцыпу дыферэнцыяцыі пры арганізацыі самастойнай вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў;
рэалізацыя міжпрадметных сувязей як аснова засваення веда-дзейнаснага зместу грамадазнаўства, фарміравання метапрадметных і прадметных кампетэнцый вучняў;
эфектыўнасць самаадукацыйнай дзейнасці настаўнікаў грамадазнаўства;
распаўсюджванне эфектыўнага вопыту выкладання грамадазнаўства як спосаб удасканалення прафесійнай кампетэнтнасці настаўніка.
Шляхі развіцця творчых здольнасцей вучняў і іх настаўнікаў у кантэксце вывучэння прадметаў гуманітарнага цыкла навук.
Пытанні для абмеркавання:
- Развіццё пазнавальных інтарэсаў, фарміраванне матывацыі да вывучэння прадметаў, самастойнасці вучняў у працэсе вучэбна-пазнавальнай дзейнасці па гісторыі.
Стварэнне інфармацыйнага адукацыйнага асяроддзя як асновы для арганізацыі самастойнай вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў па вучэбных прадметах гуманітарнага цыкла навук.
«Замежная мова»;
Пытанні для абмеркавання:
Укараненне ў адукацыйны працэс інфармацыйна-камунікацыйных тэхналогій з мэтай павышэння матывацыі іншамоўнай маўленчай дзейнасці навучэнцаў.
Фарміраванне прадметных, асобасных і метапрадметныя кампетэнцый вучняў у працэсе вучэбна-пазнавальнай дзейнасці на ўроках гуманітарнага цыкла навук
Пытанні для абмеркавання:
1. Камунікатыўная кампетэнтнасць педагогаў як умова прадуктыўнага ўзаемадзеяння з навучэнцамі з улікам узроставых і індывідуальных асаблівасцей
Актывізацыя вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў на ўроку беларускай мовы і літаратуры праз выкарыстанне розных формаў і метадаў арганізацыі адукацыйнага працэсу
Дамашняя заданне як форма самастойнай вучэбнай дзейнасці вучняў па вучэбных прадметах гуманітарнага цыкла навук.
Пытанні для абмеркавання:
Рэалізацыя прынцыпу дыферэнцыяцыі пры арганізацыі самастойнай вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў.