Новости проекта
Мобильное приложение Schools.by
С Днем знаний!
Голосование
Как Вам новый сайт?
Всего 102 человека

Методическое объединение учителей гуманитарного цикла наук

Дата: 17 октября 2017 в 20:13, Обновлено 13 мая в 17:49

План  работы

метадычнага аб'яднання

настаўнікаў гуманітарнага цыкла навук

дзяржаўнай установы адукацыі

 «Пухавіцкая сярэдняя школа»

 на 2020/2021 навучальны год

Кіраўнік метадычнага аб'яднання: Дзятлёнак С.І.

Тэма

 работы метадычнага аб'яднання

ў 2020/2021 навучальным годзе:

«Удасканаленне прафесійнай  кампетэнтнасці

 настаўнікаў  па пытаннях арганізацыі

вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў »

Мэта: павышэнне ўзроўню прафесійнай кампетэнтнасці педагогаў, удасканаленне майстэрства і творчасці педагогаў

Задачы:

  1. Актуалізацыя і паглыбленне ведаў настаўнікаў пра сучасныя падыходы і спосабы арганізацыі самастойнай і калектыўнай вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў, удасканаленне методыкі выкладання вучэбных прадметаў, авалоданне здароўезберагальнымі адукацыйнымі тэхналогіямі.
  2. Уключэнне настаўнікаў у дзейнасць па засваенні эфектыўных спосабаў арганізацыі, актывізацыі, кіравання і кантролю вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў па вучэбных прадметах на вучэбных занятках і пры выкананні дамашняй работы.
  3. Засваенне настаўнікамі спосабаў арганізацыі навучання вучняў з шырокім выкарыстаннем сучасных сродкаў камунікацыі, анлайн-узаемадзеяння, дыстанцыйнага навучання і адукацыйных Інтэрнет-рэсурсаў.
  4. Удасканаленне адукацыйнага працэсу па вучэбных прадметах з улікам рэкамендацый па выніках вывучэння якасці агульнай сярэдняй адукацыі, праведзенага Нацыянальным інстытутам адукацыі.
  5. Метадычнае суправаджэнне росту прафесійнай кампетэнтнасці настаўнікаў і іх паспяховай атэстацыі.
  6. Інфармаванне педагагічных работнікаў аб нарматыўным прававым, навукова-метадычным забеспячэнні адукацыйнага працэсу па вучэбных прадметах, навінках педагагічнай літаратуры.

п/п

Мерапрыемствы

Тэрмін

Адказныя

1

Арганізацыя адукацыйнага працэсу пры вывучэнні вучэбных прадметаў гуманітарнага цыкла навук і правядзенні факультатыўных заняткаў ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі ў 2020/2021 навучальным годзе.

  1. Нарматыўнае прававое і навукова-метадычнае забеспячэнне адукацыйнага працэсу па вучэбных прадметах у 2020/2021 навучальным годзе.
  2. Абнаўленне вучэбных праграм па вучэбных прадметах гуманітарнага цыкла навук; новыя вучэбныя дапаможнікі па вучэбных прадметах і асаблівасці работы з імі; новыя вучэбна-метадычныя дапаможнікі для настаўнікаў, метадычныя публікацыі ў прадметных навукова-метадычных часопісах.
  3. Аб метадычных рэкамендацыях па фарміраванні культуры вуснага і пісьмовага маўлення ва ўстановах адукацыі, якія рэалізуюць адукацыйныя праграмы агульнай сярэдняй адукацыі.
  4. Аналіз работы метадычнага аб'яднання настаўнікаў гуманітарнага цыкла навук за 2019/2020 навучальны год, планаванне  работы МА на 2020/2021 навучальны год.

31 жніўня

С.І.Дзятлёнак

2

Пасяджэнне  №1    метадычнага аб'яднання настаўнікаў гуманітарнага цыкла навук

Тэма: Шляхі развіцця творчых здольнасцей вучняў і іх настаўнікаў у кантэксце вывучэння прадметаў гуманітарнага цыкла навук.

Практычны блок:

  • адкрыты ўрок па рускай літаратуры ў 6 «А» класе на тэму «И.А.Крылов. Басня «Волк и ягнёнок»»  Урок Міляшкевіч Г. Р.

Пытанні для абмеркавання:

  1. Развіццё пазнавальных інтарэсаў, фарміраванне матывацыі да вывучэння прадметаў, самастойнасці вучняў у працэсе вучэбна-пазнавальнай дзейнасці па гісторыі.
  2. Абагульненне вопыту педагагічнай дзейнасці на тэму «Фарміраванне нацыянальнай культуры праз развіццё камунікатыўных кампетэнцый вучняў на ўроках беларускай мовы»

1 чвэрць

7 кастрыч-ніка

    

 

С.І.Дзятлёнак

Г.Р.Міляшке-віч

С.Р.Бачарова

Н.А.Цітова

3

Пасяджэнне  №2    метадычнага аб'яднання настаўнікаў гуманітарнага цыкла навук

Тэма:  Дамашняе заданне як форма самастойнай вучэбнай дзейнасці вучняў па вучэбных прадметах гуманітарнага цыкла навук.

Практычны блок:

  • адкрыты ўрок па рускай літаратуры ў 7 класе на тэму «Проблемы моральной ответственности человека за жизнь окружающих и свою судьбу» (по рассказу Л.Н.Толстого «После бала»)

Пытанні для абмеркавання:

1. Рэалізацыя прынцыпу дыферэнцыяцыі пры арганізацыі самастойнай вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў.

2 чвэрць

 16 снежня

С.І.Дзятлёнак

А.П.Карповіч

Н.А.Цітова

4

5

Пасяджэнне  №3    метадычнага аб'яднання настаўнікаў гуманітарнага цыкла навук

Тэма: Фарміраванне прадметных, асобасных і метапрадметныя кампетэнцый вучняў у працэсе вучэбна-пазнавальнай дзейнасці на ўроках  гуманітарнага цыкла навук

Практычны блок:

  • адкрыты ўрок па беларускай літаратуры ў 11 класе на тэму «Іван Чыгрынаў. «Дзівак з Ганчарнай вуліцы»»

  • адкрыты ўрок па  англійскай мове ў

7 класе на тэму «Выдатныя мясціны Лондана. Артыкль з назвамі выдатных мясцін»

Пытанні для абмеркавання:

1.Камунікатыўная кампетэнтнасць педагогаў як умова прадуктыўнага ўзаемадзеяння з навучэнцамі з улікам узроставых і індывідуальных асаблівасцей.

2.Актывізацыя вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў на ўроку беларускай мовы і літаратуры праз выкарыстанне розных формаў і метадаў арганізацыі адукацыйнага працэсу.

  • семінар  «Рэалізацыя ўнутрыпрадметных і міжпрадметных сувязей як умова актывізацыі вучэбна-пазнавльнай дзейнасці вучняў на вучэбных занятках»

Пасяджэнне  №4    метадычнага аб'яднання настаўнікаў гуманітарнага цыкла навук

Тэма:  Стварэнне інфармацыйнага адукацыйнага асяроддзя як асновы для арганізацыі самастойнай вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў па вучэбных прадметах гуманітарнага цыкла навук.

 

Практычны блок:

  • адкрыты ўрок па англійскай мове ў

 3 «А»  класе на тэму «Заняткі вясною»

  • адкрыты ўрок па нямецкай мове ў

 9 «А» класе на тэму «Планаванне вольнага часу»

Урок Дзятлёнак С. І.

  • адкрыты ўрок па гісторыі

Пытанні для абмеркавання:

 

  1. Укараненне ў адукацыйны працэс інфармацыйна-камунікацыйных тэхналогій з мэтай павышэння матывацыі іншамоўнай маўленчай дзейнасці навучэнцаў.

  1. Абагульненне вопыту педагагічнай дзейнасці на тэму «Улік індывідуальных асаблівасцяў - аснова дыферэнцыраванага навучання вучняў»

  1. Абагульненне вопыту педагагічнай дзейнасці на тэму «Выхаванне патрыятызму на ўроках гісторыі»

3 чвэрць

     студзеня

      сакавіка

студзень

4 чвэрць

14 красавіка

            мая

            мая

 

    

С.І.Дзятлёнак

Н.А.Цітова

С.В.Лукутова

Ю.М.Лапко

Г.Р.Міляшке-віч

С.І.Дзятлёнак

С.І.Дзятлёнак

Ю.М.Лапко

С.І.Дзятлёнак

С.Р.Бачарова

С.В.Лукутова

С.І.Дзятлёнак

С.Р.Бачарова

 

Асноўнымі задачамі метадычнай работы ў 2020/2021 навучальным годзе з'яўляюцца:

актуалізацыя і паглыбленне ведаў настаўнікаў пра сучасныя падыходы і спосабы арганізацыі самастойнай і калектыўнай вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў, удасканаленне методыкі выкладання вучэбных прадметаў, авалоданне здароўезберагальнымі адукацыйнымі тэхналогіямі;

уключэнне настаўнікаў у дзейнасць па засваенні эфектыўных спосабаў арганізацыі, актывізацыі, кіравання і кантролю вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў па вучэбных прадметах на вучэбных занятках і пры выкананні дамашняй работы;

засваенне настаўнікамі спосабаў арганізацыі навучання вучняў з шырокім выкарыстаннем сучасных сродкаў камунікацыі, анлайн-узаемадзеяння, дыстанцыйнага навучання і адукацыйных Інтэрнет-рэсурсаў;

удасканаленне адукацыйнага працэсу па вучэбных прадметах з улікам рэкамендацый па выніках вывучэння якасці агульнай сярэдняй адукацыі, праведзенага Нацыянальным інстытутам адукацыі;

метадычнае суправаджэнне росту прафесійнай кампетэнтнасці настаўнікаў і іх паспяховай атэстацыі;

інфармаванне педагагічных работнікаў аб нарматыўным прававым, навукова-метадычным забеспячэнні адукацыйнага працэсу па вучэбных прадметах, навінках педагагічнай літаратуры.

На пасяджэннях метадычных фарміраванняў настаўнікаў беларускай мовы і літаратуры (метадычнае аб’яднанне, школа маладога настаўніка, школа ўдасканалення педагагічнага майстэрства, творчыя групы і інш.) рэкамендуецца разгледзець актуальныя пытанні тэорыі і методыкі выкладання прадметаў з улікам эфектыўнага вопыту педагогаў рэгіёна:

сучасныя падыходы да арганізацыі вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў па вучэбных прадметах “Беларуская мова” і “Беларуская літаратура”;

рэалізацыя ўнутрыпрадметных і міжпрадметных сувязей як умова актывізацыі вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў на вучэбных занятках па беларускай мове і літаратуры;

вучэбна-пазнавальная дзейнасць вучняў і фарміраванне іх метапрадметных, прадметных і асобасных кампетэнцый у аспекце вывучэння вучэбных прадметаў “Беларуская мова” і “Беларуская літаратура”;

кантрольна-ацэначная дзейнасць настаўніка беларускай мовы і літаратуры як сродак стымулявання вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў;

шляхі развіцця творчых здольнасцей вучняў і іх настаўнікаў у кантэксце вывучэння беларускай мовы і літаратуры;

Інфармацыйна-камунікацыйныя тэхналогіі і арганізацыя вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў на вучэбных занятках па беларускай мове і літаратуры;

асаблівасці работы з высокаматываванымі вучнямі пры вывучэнні беларускай мовы і літаратуры.

В течение учебного года на заседаниях методических формирований учителей русского языка и литературы (методическое объединение, школа молодого учителя, школа совершенствования педагогического мастерства, творческие группы и др.) рекомендуется рассмотреть актуальные вопросы теории и методики обучения русскому языку и литературе с учетом имеющегося эффективного педагогического опыта учителей региона:

реализация коммуникативно-деятельностного подхода к обучению русскому языку и литературе как условие активной самостоятельной работы учащихся по приобретению новых знаний в процессе учебно-познавательной деятельности;

формирование предметных, личностных и метапредметных компетенций учащихся в процессе учебно-познавательной деятельности на уроках русского языка и литературы;

развитие мотивации учащихся к учебно-познавательной деятельности как необходимое условие повышения эффективности образовательного процесса по русскому языку и литературе;

исследовательские приемы на уроках русского языка и литературы как средство развития самостоятельной учебно-познавательной деятельности учащихся и успешной самореализации;

коммуникативная компетентность педагогов как условие продуктивного взаимодействия с учащимися с учетом возрастных и индивидуальных особенностей;

эффективные методы контроля и оценки результатов учебной деятельности учащихся на уроках русского языка и литературы;

организация работы с художественным текстом на уроках русского языка и литературы как средство развития универсальных учебных умений или компетенций учащихся;

активизация учебно-познавательной деятельности учащихся на уроках русского языка и литературы через использование различных форм и методов организации образовательного процесса;

домашнее задание как форма самостоятельной учебной деятельности учащихся по русскому языку и литературе;

методические особенности применения информационно-коммуникационных технологий при организации самостоятельной учебно-познавательной деятельности учащихся по русскому языку и литературе.

фарміраванне прадметных, метапрадметных і асобасных кампетэнцый у працэсе вучэбна-пазнавальнай дзейнасці навучэнцаў на вучэбных занятках па замежнай мове;

выкарыстанне тэхналогій навучання міжкультурным іншамоўным зносінам вучняў на III ступені агульнай сярэдняй адукацыі;

стварэнне інфармацыйнага адукацыйнага асяроддзя як асновы для арганізацыі самастойнай вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў па вучэбным прадмеце «Замежная мова»;

укараненне ў адукацыйны працэс інфармацыйна-камунікацыйных тэхналогій з мэтай павышэння матывацыі іншамоўнай маўленчай дзейнасці навучэнцаў;

стварэнне ўмоў для творчай самарэалізацыі навучэнцаў пры авалоданні замежнай мовай, фарміраванне гатоўнасці прымяняць атрыманыя веды ў паўсядзённым жыцці;

кантрольна-ацэначная дзейнасць настаўніка як сродак стымулявання вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў на ўроку замежнай мовы;

арганізацыя вучэбнай дзейнасці вучняў пры падрыхтоўцы да выпускных экзаменаў і цэнтралізаванага тэсціравання.

фарміраванне метапрадметных, прадметных і асобасных кампетэнцый вучняў праз выкарыстанне разнастайных метадаў іх самастойнай вучэбна-пазнавальнай дзейнасці на вучэбных занятках па сусветнай гісторыі і гісторыі Беларусі;

удасканаленне прафесійнай кампетэнтнасці настаўнікаў гісторыі праз асваення сучасных метадаў і прыёмаў актывізацыі вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў;

          развіццё пазнавальных інтарэсаў, фарміраванне матывацыі да вывучэння прадметаў, самастойнасці вучняў у працэсе вучэбна-пазнавальнай дзейнасці па гісторыі;

          фарміраванне эмацыянальна-каштоўнасных адносін да гісторыі і культуры сваёй краіны, каштоўнасных арыенціраў і прыярытэтаў у працэсе засваення вучнямі зместу вучэбных прадметаў «Сусветная гісторыя», «Гісторыя Беларусі»;

медыяадукацыя як умова фарміравання ключавых кампетэнцый, дасягненні метапрадметных, прадметных і асобасных вынікаў навучання вучняў;

          выкарыстанне інфармацыйна-адукацыйнага асяроддзя школы і грамадства ў працэсе навучання гісторыі з мэтай удасканалення самастойнай вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў;

          удасканаленне кантрольна-ацэначнага і рэфлексіўнага кампанентаў у арганізацыі вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў па гісторыі;

          рэалізацыя прынцыпу дыферэнцыяцыі пры арганізацыі самастойнай вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў;

рэалізацыя міжпрадметных сувязей як фактар актывізацыі вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў на ўроках гісторыі.

фарміраванне метапрадметных, прадметных і асобасных кампетэнцый вучняў з дапамогай разнастайных метадаў самастойнай вучэбна-пазнавальнай дзейнасці на вучэбных занятках;

сучасныя метады актывізацыі вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў на ўроках грамадазнаўства;

развіццё пазнавальных інтарэсаў, самастойнасці вучняў падчас вучэбна-пазнавальнай дзейнасці па грамадазнаўстве;

фарміраванне каштоўнасных арыенціраў і прыярытэтаў вучняў падчас асваення імі змястоўна-дзейнаснага кампанента вучэбнага прадмета «Грамадазнаўства»;

медыяадукацыя як умова дасягнення метапрадметных і прадметных вынікаў навучання вучняў;

развіваючае інфармацыйна-адукацыйнае асяроддзе школы і грамадства як аснова для арганізацыі самастойнай вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў па грамадазнаўстве;

удасканаленне кантрольна-ацэначнага і рэфлексіўнага кампанентаў у арганізацыі вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў;

рэалізацыя прынцыпу дыферэнцыяцыі пры арганізацыі самастойнай вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў;

рэалізацыя міжпрадметных сувязей як аснова засваення веда-дзейнаснага зместу грамадазнаўства, фарміравання метапрадметных і прадметных кампетэнцый вучняў;

эфектыўнасць самаадукацыйнай дзейнасці настаўнікаў грамадазнаўства;

распаўсюджванне эфектыўнага вопыту выкладання грамадазнаўства як спосаб удасканалення прафесійнай кампетэнтнасці настаўніка.

Шляхі развіцця творчых здольнасцей вучняў і іх настаўнікаў у кантэксце вывучэння прадметаў гуманітарнага цыкла навук.

Пытанні для абмеркавання:

  1. Развіццё пазнавальных інтарэсаў, фарміраванне матывацыі да вывучэння прадметаў, самастойнасці вучняў у працэсе вучэбна-пазнавальнай дзейнасці па гісторыі.

Стварэнне інфармацыйнага адукацыйнага асяроддзя як асновы для арганізацыі самастойнай вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў па вучэбных прадметах гуманітарнага цыкла навук.

 «Замежная мова»;

Пытанні для абмеркавання:

Укараненне ў адукацыйны працэс інфармацыйна-камунікацыйных тэхналогій з мэтай павышэння матывацыі іншамоўнай маўленчай дзейнасці навучэнцаў.

Фарміраванне прадметных, асобасных і метапрадметныя кампетэнцый вучняў у працэсе вучэбна-пазнавальнай дзейнасці на ўроках  гуманітарнага цыкла навук

Пытанні для абмеркавання:

1. Камунікатыўная кампетэнтнасць педагогаў як умова прадуктыўнага ўзаемадзеяння з навучэнцамі з улікам узроставых і індывідуальных асаблівасцей

Актывізацыя вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў на ўроку беларускай мовы і літаратуры праз выкарыстанне розных формаў і метадаў арганізацыі адукацыйнага працэсу

Дамашняя заданне як форма самастойнай вучэбнай дзейнасці вучняў па вучэбных прадметах гуманітарнага цыкла навук.

Пытанні для абмеркавання:

Рэалізацыя прынцыпу дыферэнцыяцыі пры арганізацыі самастойнай вучэбна-пазнавальнай дзейнасці вучняў.

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.